Voor vandaag staat een vroege wedstrijd tegen KVK op het programma. Terwijl Ritthem volloopt met deelnemers aan de Rammekensloop vertrekt het eerste team naar Kapelle. De verwachtingen zijn redelijk hoog gespannen: Atlas heeft de laatste wedstrijden weliswaar verloren, maar het vertoonde spel is redelijk, KVK is nog zonder punten en de thuiswedstrijd aan het begin van het seizoen werd met 21-17 gewonnen. We kunnen ook wel een paar kanttekeningen maken: de uitslag van een Zeeuwse derby is nogal eens onvoorspelbaar, KVK zal voor eigen publiek punten willen binnenhalen en we mogen niet aan onderschatting doen.

Scheidsrechter Martijn de Bel kan keurig op tijd het eerste fluitsignaal laten horen. De score wordt geopend door KVK met een schot van Sander. Een minuut later maakt Stephan gelijk, waarna Tim Atlas op 1-2 zet. Direct daarna volgt de gelijkmaker, in de zevende minuut schiet Thomas van afstand raak. KVK komt op voorsprong, vier minuten lang blijft de stand van 4-3 staan, dan scoort Tim uit een vrije bal. We spelen bijna vijftien minuten als Thomas met een schot van de zijkant Atlas aan een kleine voorsprong helpt. KVK vecht terug en komt op 6-5. Dan krijgt Tim een stip mee, Irina scoort. Kort na elkaar doelpunten van Thomas en Evi en eindelijk heeft Atlas een gaatje (met de nadruk op ‘tje’) geslagen. De thuisploeg benut een korte kans, daarna krijgt Atlas een vrije bal en in tweede instantie schiet Niek raak. Opnieuw kleeft KVK aan, de ruststand wordt dankzij een treffer van Evi
8-10. Overigens is er de laatste vijf minuten niet gescoord.

Het is voor de tweede helft van belang dat Atlas KVK van zich af weet te schudden. Na een doelpunt van de Kapellenaren volgt een zuiver schot van Tim, maar even later alweer een tegendoelpunt. Atlas blijft weliswaar op voorsprong, maar het gaat steeds om één of twee punten. Zo zien we korte kansen van Laura (10-12) en Irina (11-13) en een vrije bal van Thomas (12-14). Eén van de KVK-dames scoort over haar hoofd, even later een afstandsschot en het is voor het eerst in de tweede helft gelijk. En dan begint het spelletje ‘zwaan kleef aan’. Stephan en Niek schieten van afstand raak, maar die doelpunten worden gelijk beantwoord door KVK. Evi brengt met nog tien minuten op de klok de stand op 16-17, Sander maakt gelijk. Dan komt KVK op voorsprong, waarna Niek de stand gelijk trekt. Met een stip komt de thuisploeg weer een puntje voor. Valt er nu nog een doelpunt voor KVK (we hebben nog ruim vier minuten) dan lijkt de wedstrijd beslist. Thomas schiet in de 58e minuut de gelijkmaker in de korf. Een benauwd minuutje volgt, maar het lukt KVK niet de overwinning binnen te slepen. Eindstand: 19-19.
Opnieuw hard gewerkt, maar KVK bleef in de achtervolging. We moeten genoegen nemen met dit gelijke spel, hoewel Thomas zegt dat die gelijke stand als een nederlaag voelt.
Overigens eindigen in onze klasse drie van de vier wedstrijden in een gelijkspel. Volgende week de thuiswedstrijd tegen Nexus dat twee punten meer heeft dan Atlas.

Scores: Thomas 5, Tim, Evi en Niek 3, Stephan en Irina 2 en Laura 1.