Om drie uur parkeren we de auto’s in de buurt van het complex van de Erasmus Universiteit. “Het is maar een klein stukje lopen” meldt Tim. We zetten er flink de pas in en bereiken al snel de campus. Met grote stappen lopen we, alsof we daar iedere dag komen, richting de sportzaal. Na een flinke afstand te hebben afgelegd en heel wat gebouwen te hebben ‘bewonderd’’ nog steeds geen sportaccommodatie gezien. Gelukkig bestaan er nog borden die de weg wijzen en zo komen we aan in het sportcomplex. Daar is het nog weer even zoeken naar het korfbalveld, trap op, trap af en daar zien we een korf. De wedstrijd van het tweede is inmiddels begonnen. Om half vijf begint het treffen tussen Erasmus 1 en Atlas 1. De Rotterdammers staan op de tweede plaats achter ONDO 1. Het duurt meer dan vier minuten voor het eerste doelpunt valt, in de zesde minuut wordt het 2-0. Tim maakt het eerste doelpunt voor Atlas, daarna loopt Erasmus uit tot 4-1. Stephan krijgt van scheidsrechter Welter een stip mee, Evi scoort. Tim brengt via een doorloopbal de stand op 5-3. Binnen één minuut schiet Evi tweemaal raak, de stand is 5-5. Erasmus loopt twee punten uit, waarna Thomas scoort uit een vrije bal. Er volgen drie doelpunten op rij van de studenten, maar de laatste drie minuten zijn voor Atlas: twee schoten van Thomas en een doelpunt uit een vrije bal van Tim brengen de ruststand op 10-9.

Direct na de pauze schiet Niek van afstand raak, voor de tweede keer in deze ontmoeting is de stand gelijk. Even droom ik van een kleine overwinning op de nummer twee, maar dit gelijke spel komt wel erg vroeg. En jawel, in de volgende tien minuten loopt Erasmus uit tot 14-10. Na een mooie aanval scoort Thomas, twintig seconden later volgt een tegendoelpunt. Niek brengt de stand op 15-12, binnen een dikke minuut is alweer 17-12. Stephan maakt zijn eerste doelpunt in deze wedstrijd, even later mist Atlas een stip. Via een treffer uit een vrije bal en uit een korte kans loopt de voorsprong van Erasmus uit tot zes punten. De laatste tien minuten zijn al ingegaan als Evi met een boogballetje dicht onder de korf de stand op 19-14 brengt. Een strafworp betekent de nummer twintig voor Erasmus. In de laatste ruim twee minuten weet Atlas nog drie keer te scoren en wel via een korte kans van Irina en schoten van Stephan en Evi. De gastheren doen dat nog één keer, zodat we uitkomen op een eindstand van 21-17.

Reinoud is tevreden over de inzet en het vertoonde spel. Kleine foutjes, gemiste kansen en wat minder geluk zijn de minpuntjes. Volgende week een vroege wedstrijd in Kapelle. We zijn tegen zessen in de kantine van de campus. De barmedewerkster meldt opgewekt dat ze om zes uur gaat sluiten. Dat blijkt achteraf mee te vallen. Rotterdam is immers een stad van ‘niet lullen maar poetsen en geld verdienen’. De terugreis brengt ons nog bij de Mac, waar ik een nieuw soort vegaburger probeer. In De Belt is het druk, Fortis is daar na de uitwedstrijd ook neergestreken.Ik moet toch toegeven dat het broodje goulashkroket beter smaakt dan de vega, sorry Gretha.

Scores: Evi 5, Thomas 4, Tim 3, Niek en Stephan 2, Irina 1.