Oost-souburg, 25 januari 2020. Ja hoor, daar is tie dan eindelijk, de eerste winstpartij van het zaalseizoen en 2020 voor Atlas 3. In een goede partij waarbij Atlas de gehele wedstrijd domineerde trokken we eindelijk een keer aan het langste eind.

Op het fietsje ontmoet ik om 1915 aan het einde van de straat Jolien, vandaag weer van de partij uiteraard. Alvast de wedstrijd aan het voorbeschouwend komen we tot de conclusie dat het vandaag misschien wel eens moet gaan lukken. De tegenstander heeft alle punten binnenhuis gehaald, dus na een lange reis vanuit Etten-Leur en het late tijdstip zal het energie level misschien wel laag zijn.  Aangekomen in de belt zien we al mensen van Atlas 2 zitten. Die hebben zich behoorlijk gehaast vanaf Rotterdam om op tijd te komen. In de zaal komen ze erachter dat het vandaag al 25 minuten uitloopt. Dus tijd zat om nog even tot jezelf te komen zullen we maar zeggen.

Zo is het 21:15 voordat de wedstrijd kan beginnen. Vandaag in de aanval beginnen we met Leinko, Dave, Feline en Esther. In de verdediging is het aan Eric, Lucas, Sara en Emmy. Scheidsrechter van dienst is Jesse Koppejan.   Op de bank zitten Diane, Jolien en Niels naast Coach Thomas. ( Stephan was vandaag bier aan het drinken bij de vrienden van Amstel live, en gezien het tijdstip zou dit voor een ieder ook het beste zijn, maar we moesten toch nog even knallen). Vanaf moment één de focus op focus is vandaag het devies, een keer niet achter komen zou wel leuk zijn iets wat de aanvoerder nog meegeeft als we het veld opgaan.  En zo gaat het, Atlaas heeft dreiging in de aanval Feline breekt door. De de DLB  maakt ze heerlijk af, hij doet nog een ronde door de korf dat je er extra van kan genieten.  Hierna maken we met een vrije bal de 2-0. Focus vecht zich terug tot 2-2 via 2 wegtrekballen achterkant korf. Na de vakwissel is het Leinko die een strafworp professioneel uitlokt en deze ook keurig verzilvert. Goed werk van Dave zorgt er even later voor dat we via een wegtrekbal op 4-2 komen. Tot nu toe qua scores een gelijk opgaande strijd. Het is Eric die in het andere vak de ban breek en de 5-2 maakt.  Maar Atlas drukt door en na een paar mooie aanvallen is het al snel 8-3. Hierbij aangetekend dat Eric en Lucas soms zelfs te snel zijn voor hun medespelers. In de rust worden deze jonge goden even een halt gehouden, de dames houden het bijna niet bij.  8-3 is de ruststand.

Nieuw gevoel, voorstaan in de rust, maar we zijn er nog niet natuurlijk. In de 2e helft komen Diane en Niels voor Esther en Dave. Belangrijk is om dan direct weer de focus te pakken natuurlijk als je de rust uitkomt. Atlas doet dit prima en het is Emmy die de eerste goal voor Atlas na rust maakt. Het spelbeeld veranderd niet Atlas speelt goed en Focus is niet bij machte een vuist te maken, ze schieten veelvuldig over, maar als je niet raak schiet scoor je ook niet. Simpeler kan ik het niet maken. Atlas houd de druk erop en het zijn Emmy, Eric en Sara die nog goals mogen maken. Aan het einde verliezen we even onze Focus waardoor we ze onnodig tot 3 goals laten komen, maar meer is het niet 12-9 als eindstand.

En dan toch een ontlading, de laatste keer dat atlas 3 won was op zaterdag 28 september, das toch bijna 4 maanden geleden.  Opvallend is de balans van de goals, 6 door het ene vak en 6 door het andere. 6 door de heren en 6 door de dames. Hopelijk houden we deze lijn vast.

De overwinning wordt gevierd met een drankje, om 22:35 hebben we de eerste te pakken, dan is het toch al snel zondag en wordt de kwaliteit van de foto er niet beter op, maar ik voeg hem toch toe, nagenieten is voor altijd..  De volgende wedstrijd zal nog even op zich laten wachten. Zaterdag gaat deze niet door omdat er geen ploeg is. Pas 15 februari om 11:50 is er weer een wedstrijd. Uit bij Scheldevogels, het team waar we ook al een puntje tegen gepakt hebben. Wie weet wat er kan gebeuren bij de juiste focus…

Scores Atlas: Leinko 4, Eric, Emmy, Sara en Feline 2.