Koudekerke. De eerste wedstrijd van 2020, eentje waar best wat op het spel staat want we zijn in de korfballoze periode van 21 december tot 18 januari voorbij gestoken door Stormvogels, laat dit nu net de tegenstander van vandaag zijn. Bij verlies kijken we alweer tegen een 3 punten achterstand aan op de laatste plaats, niet dat het heel erg is, maar een keer winnen zou best wel eens leuk zijn. Stormvogels doet geografisch zijn naam wel het beste eer aan, er zijn 3 korfbalverenigingen die zichzelf Stormvogels noemen maar Luyksgestel en Uitgeest liggen geografisch toch wel wat verder van Zee dan Westkapelle.

De wedstrijd ving vandaag om 15:15 aan en voor ons speelde Stormvogels B- Swift B. 8 meisjes in 4 verschillende kleuren shirtjes, als scheidsrechter zou je het hier wel moeilijk mee hebben lijkt me. Atlas bereid zich gedegen voor, want de eerste wedstrijd van 2020 wil je toch een mooie indruk achterlaten. Met in de aanval Ricardo, Emmy, Leinko en Ellen gingen we van start. In de verdediging was het aan Sivar, Lucas Diane en Tjalke om goals tegen te houden. Op de bank namen Jolien en Maaike plaats.

We waren iets vroeger begonnen, dus de meegereisde fans waren wat later. Bij 3-0 kwamen ze binnen en dit inspireerde ons voor 5 minuten naar 3-2. Hierna kan ik kort zijn! Atlas was vandaag op alle fronten slechter en werd afgetroeft. Het dieptepunt kwam bij het uitverdedigen waarbij Atlas hem bijna zelf erin gooide ( tegen de korf). Stormvogels pakte hem op en scoorde. Zo leek het heel de middag te gaan. Elke afvallende bal was voor stormvogels en elk fysiek duel werd verloren. Stormvogels had er de week hiervoor al 20 gemaakt en dit gingen ze vandaag ook doen. Atlas maakte er slechts 6 Een duel om snel te vergeten.

Maar uiteraard waren er ook lichtpuntjes te noemen.

• Sivar die terug is in Nederland en een verdienstelijke rentree maakte.
  • Jolien die weer inviel en zelfs geschoten heeft.
  • Maaike die ditmaal 30 minuten gespeelt heeft en het publiek nog vermaakte met een “klassieke mistiming”

Zaterdag moet het wel een beetje anders, want thuis een modderfiguur slaan is toch wel wat pijnlijk. Zeker met de steun van Atlas 1 en 2 ( en natuurlijk HET ORAKEL) die we hebben moeten we toch laten zien dat we beter zijn dan dit en tot een leukere wedstrijd in staat zijn. Of dit een resultaat oplevert, als we maar “gefocust” op de tegenstander zijn.

Scores Atlas Emmy 2 en Diane 2 Lucas en Leinko 1