Na drie weken winterstop mogen Atlas 1 en 2 vandaag, in deze volgorde, aantreden tegen Vriendenschaar 1 en 2 uit Bodegraven. De wedstrijd van het eerste team staat onder leiding van Stefan Rijkaart van Cappellen, bij mij beter bekend als één van de drie ‘Buienradar broers’. In 2006 begonnen zij met de website Buienradar, wat een groot succes werd, in 2011 verkochten ze Buienradar.nl aan RTL. Nu zijn ze actief met de website Weerslag.nl en ook sponsor bij IJsselvogels
met als slogan: ‘Elke dag beter weer’.
Maar het gaat nu om de wedstrijd: Na ruim drie minuten spelen scoort Tim. Het duurt vervolgens vijf minuten voor de gelijkmaker valt uit een vrije bal. Even later zet Evi Atlas op voorsprong en wordt het uit een vrije bal weer gelijk. In de tiende minuut krijgt Vriendenschaar een strafworp mee en is het
2-3. Daarna verlopen zeven minuten doelpuntloos. De bezoekers geven gas en lopen uit tot 2-6. Via een schot van Tim en een doelpunt uit de samenwerking tussen Shannon en Irina wordt het 4-6. In ruim twee minuten tijd zien we het scorebord verspringen naar 4-10. Na een vrije bal schiet Thomas raak, waarna Irina nog scoort uit een stip. Vriendschaar schroeft de score verder op, de rust gaat in met een stand van 6-13.

Na vier minuten in de tweede helft loopt de achterstand op tot negen punten. Met een doorloopbal van Tim, twee strafworpen van Evi en een schot van achter de korf van Tim wordt het 10-15. Na een schot van Stephan en een stip van Irina (Niek kreeg die mee) is het 12-17. Vriendenschaar neemt het heft weer in handen en loopt uit tot 12-20. Nog tien minuten te spelen, Niek, Tim en Stephan brengen Atlas nog iets dichterbij, maar Vriendenschaar jaagt op de 25 treffers. Nog drie minuten:
Tim brengt de stand op 16-22. In de laatste twee minuten jaagt Vriendenschaar het vijfentwintigste doelpunt. En dat lukt vlak voor het eindsignaal: 16-25.

Scores: Tim 6, Evi en Irina 3, Stephan 2, Thomas en Niek 1.