Atlas 3 verliest fysieke strijdt van Zaamslag 2.

Terneuzen-14 december 2019. De laatste uitwedstrijd van 2019 vandaag op het programma. Voor het eerst sinds lange tijd weer eens door de oost- en westbuis opereren. Als gladiatoren waren vandaag Andre en Niels toegevoegd aan de selectie. Ook was het vandaag aan communicatie medewerkster van Atlas Jolien om voor het eerst bij de selectie te zitten.

Om 1540 zou de wedstrijd aanvangen, dus op tijd zijn is dan een pré. Met 4 auto’s is er over 5 verschillende manieren gereden naar Terneuzen, maar als je er maar op tijd bent, daar gaat het om natuurlijk. Vandaag zou nog wel eens aan opmerkelijke dag kunnen worden. Het begint al met de aanvangstijd. Precies op tijd beginnen! Het kan dus wel. Dit deden we met in de aanval Andre, Leinko, Esther en Emmy. In de verdediging was het aan Diane, Tjalke, Ricardo en Niels om de goals tegen te houden.

Het begin van de wedstrijd.. Zaamslag begon met korfballen en Atlas eeh ja.. Niet eigenlijk. Binnen 1 minuut stond Atlas met 2-0 achter. In de aanval alleen Andre nog de bal geraakt.. Atlas begon zeer matig aan deze wedstrijd en het duurde tot 5-0 voordat de score geopend werd. Als Andre de perfecte pass rugzijde weg gooit dan is het een koud kunstje om te scoren. 5-1. Het spel van Atlas wordt wel iets beter, maar Zaamslag bleef goed druk zetten, zowel tijdens het verdedigen als op het uitverdedigen, iets wat veelvuldig tot kansen leidde voor Zaamslag. Die maakte hier gebruik van en liepen op het gemakje weg. Gebeurde er dan nog wat opmerkelijks in de eerste helft. Nou, jawel een heuse sprongbal, niet iets wat wekelijks gebeurd natuurlijk. Nadat Ricardo en zijn tegenstander netjes staan gaat de bal omhoog. Ricardo vangt hem sterk en vind daar zijn vriendin. Deze rond keurig af. Het is de 6-2. Hierna maakt Zaamslag weer de 5 puntskloof en lijkt het een kansloze middag. Maar Leinko en Niels scoren nog voor rust zodat de ruststand van 7-4 de borden prijkt.

In de 2e helft zijn het Lucas en Ellen die Esther en Andre komen versterken. We weten hoe wet moeten spelen. Kleinere afstanden en meer hoeken maken zodat we de tegenstander kunnen pakken op de rugzijde. Zaamslag heeft ook gewisseld, een heer van 192 eruit en eentje van 204 erin. Iets wat het spel er nog moeilijker op maakt. Dit wordt hierdoor ook niet veel beter helaas. De kansen zijn minder dan normaal en we hebben het zwaar tegen het fysieke overwicht. Niels lokt met al zijn routine nog wel een mooie stip uit, en ook Leinko legt nog eens aan voor de goal, maar verder dan deze 2 muldergoals komen we niet. Maar het hoogtepunt komt nog. 12 minuten voor tijd staat het publiek op de banken en zien ze het debuut van Jolien in Atlas 3. Het begin van een glansrijke carriere is aanstaande lijkt me. Het vertrouwen is hoog, want ze mag gelijk de spelhervatting nemen die gegeven wordt. Zo verwelkom je iemand natuurlijk. Al snel mag ze aanvallen want Zaamslag scoort. Ook Ellen doet vandaag tot tweemaal toe een poging via een dlb, die eerste goal van haar gaat er binnenkort ook zeker aankomen. Uiteindelijk winnen we niet. 13-6 @ the final cowndown.

Geen goede wedstrijd van Atlas, maar dit had alles te maken met de tegenstander die gewoon fit en scherp was. Tot nu toe de beste gebleken. Zaterdag weer een hele andere wedstrijd tegen Blauw-wit. Eentje waar je wel lekkerder kan korfballen. Eens kijken of het lukt. Vanaf 12:20 is de eerste uitgooi. Rest me nog de scores

Leinko 3, Niels, Diane en niet te vergeten Tjalke1!