De laatste wedstrijden in 2019 van Atlas 1 en 2 spelen zich af in de Westlandhal in ’s Gravenzande. ONDO 2 is koploper en maakte in de eerste drie wedstrijden 78 doelpunten (waarvan 37 vorige week tegen Korbatjo 2), een geduchte tegenstander derhalve. Na de 1-0 maakt Joris gelijk, maar daarna moeten we lang wachten op een doelpunt van Atlas, terwijl ONDO nog eens acht keer scoort. Mooi, is hij wel de doorloopbal van Shannon met Iris als assist. De doelpuntenmotor van de thuisploeg dendert door naar 15-2. Joris weet net voor de rust nog te scoren, met 15-3 zoeken we met gebogen hoofden de kleedkamer op.

De tweede helft begint met een korte kans van Lenn, daarna zet ONDO de opmars door tot 21-4. Atlas laat gelukkig de kopjes niet hangen en zo zien we Celine en Jesse (strafworp) de achterstand een tikkeltje terugbrengen. In het laatste kwartier weet het duo Shannon en Joris nog vier doelpunten bij elkaar te sprokkelen en Iris maakt haar eerste doelpunt voor Atlas. Tegelijkertijd daalt de productiviteit bij ONDO. Zo bereiken we een eindstand van 26-11, Atlas 2 is nu zesde met twee punten uit vier wedstrijden met 51 doelpunten voor en 73 tegen. Na de winterstop of zoals U wilt het kerstreces, neemt Atlas 2 het op 11 januari thuis op tegen Vriendenschaar 2. Scores: Joris 4, Shannon 3, Jesse, Lenn, Celine en Iris 1.