Oost-souburg 7 december 2019 Vandaag de confrontatie tegen de eerste van 2 vogelteams. Deze hebben hun thuisbasis dicht bij de schelde dus vandaar ook de naam, Scheldevogels. In dit geval het 3e team van maar liefst 5 wat ze hebben. Het is voor ons een onbekend team, in de app zie ik wel veel jonge mensen staan. Maar goed, dat hebben wij ook natuurlijk. Al zijn de meeste vandaag vooral jong van geest en loopt de sportcarrière in de zomer cq herfst. Maar ervaring is belangrijk in het leven, dus wie weet wat er vandaag gaat komen. Het is aan coach Stephan om de poppetjes vandaag op de goede plek te zetten.

Om 17:00 moeten we even knipperen als we de zaal in lopen, naast het spandoek van 40 bij 40 meter van Fortis heeft de tegenstander vandaag roze inloopshirts aan en dat is even wennen. Maar goed, focus houden en voorbereiden op de wedstrijd die om 1740 door scheidsrechter Koppejan kundig op gang wordt gefloten. Hij ziet in de aanval Ricardo, Ellen Leinko en Feline staan. In de verdediging is het aan Niels, Lucas, Tjalke en Sara om de goals tegen te houden.

Dit gaat aanvankelijk erg goed, want na een tijdje is het 2-0 door een strafworp en een schot. Helaas is binnen 3 minuten deze voorsprong verdwenen en beginnen we weer opnieuw. Maar ook dat gaat aardig want vanaf 3-3 gaan we de overhand nemen. Het is Niels die zo mooi zijn duivels gaat ontbinden en via het schot ons bij de hand neemt. De goals vallen zoals we niet gewend zijn eigenlijk. Naast goed spel nu ook de goals in de eerste helft. Zo zou het altijd moeten zijn. Ook Feline en lucas doen een spreekwoordelijke duit in het zakje en zo bereiken e een ruststand van 9-8.

Nog even aankijken met de wissels, het forceren is voor strakjes pas. Esther mag invallen voor ellen En Joris gaat zich warm maken om tactisch wat voordeel te creëren. Helaas is het gevoel bij de mannen uit de 1e helft wat weg en is de 2e helft wat stroperiger. We vinden elkaar wat minder, maar de wedstrijd ontwikkeld zich erg spannend. Door Joris en Lucas een paar keer door te laten wisselen proberen we de tegenstander te ontrafelen. Het lukt tot op zekere hoogte, want de tegenstander komt redelijk terug in de wedstrijd. Op 13-13 is het zeer spannend. Een stip in de laatste minuut voor Atlas. Dan moet je je zenuwen onder controle hebben en helaas dit heeft Joris niet. Later aan de bar zou Andre verklaren dat dit in de genen zit.. maar een stip voor een promotie naar de 2e klasse of een stip in Atlas 3 is natuurlijk wel andere druk. Maar ja het zij zo. We hadden eigenlijk moeten winnen maar met 13-13 is ook iedereen tevreden.

Evenveel gescoord als de vorige 2 partijen bij elkaar. Hier is duidelijk de winst vandaag voor Atlas te vinden. Hopelijk zetten we deze lijn volgende week voort tegen Zaamslag 2. Misschien nog wel een betere tegenstander. Maar we weten niet hoe deze koe de haas gaat vangen natuurlijk. Met dezelfde scherpte en aan het einde misschien wel een verassing die scoort gaan we er tegenaan. U kunt de tunnel van 15:20 nemen dan bent u 15:40 op tijd om ons aan te moedigen.

Rest me nog de scores: Leinko 4, Niels en Feline 3, Joris Lucas en Diane 1