Onder leiding van scheidsrechter Patrick van Woensel begint tegen zeven uur de wedstrijd tussen Atlas 2 en OZC 2. Ik bekijk de eerste helft vanaf de tribune, dan ben ik verzekerd van het deskundige commentaar van Thea. Al snel mag Jeroen een strafworp benutten, even later schiet hij al achterover hellend raak. Kort daarna een zuiver schot van Jesse, Atlas gaat voortvarend van start. In minuut vier een afstandsschot van OZC, drie minuten later is het gelijk. Een doorloopbal van Lenn, een schot van achter de korf van Michel en een schot van Jesse brengen de stand na een kwartier spelen op 6-5. Daarna loopt de ploeg uit Rotterdam snel uit naar 6-9 met een aantal zuivere afstandsschoten van de aanvoerder. Met doelpunten van Lenn, Jeroen en Jesse gaat Atlas in de achtervolging . Bij de rust bedraagt de achterstand nog twee punten: 9-11.

Na de rust zien we OZC uitlopen tot 9-13. In minuut 40 een afstandsschot van Lenn, direct daarna scoren de gasten weer. Trainer/coach Ben vervangt in minuut 49 Michel en Emmy door resp. Joris en Iris. Na de 10-15 komen de dames van Atlas in actie met treffers van Celine en Shannon. Er resten nog vier minuten. Jeroen ‘versiert’ nog een strafworp en in de laatste seconden legt Shannon de eindstand vast op 14-17. A.s. zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen ONDO uit ’s Gravenzande.

Scores: Jeroen 4, Jesse en Lenn 3, Shannon 2, Michel en Celine 1