Na het gelijke spel van Atlas 3, de nederlaag van ons tweede, wordt het nu tijd voor een overwinning bedenk ik. Dat zal, gelet op de wedstrijden van vorig zaalseizoen tegen OZC (vier verliespunten), een hele kluif worden. Het is door het uitlopen van eerdere wedstrijden deze zaterdag al kwart over acht voordat we met Martijn De Bel als arbiter aan de wedstrijd kunnen beginnen.
Na anderhalve minuut scoort Tim met een fraaie doorloopbal. Na de gelijkmaker zet Evi met een schotje Atlas weer op voorsprong. Een strafworp en een schot van OZC brengen de stand op 2-3. Niek maakt gelijk, waarna Thomas een korte kans weet te benutten. Met een vrije bal komen de Rotterdammers weer op gelijke hoogte. Tim krijgt een stip mee, Irina maakt nummer vijf. Als Tim dan nog eens scoort uit een korte kans en Thomas van achter de korf raak schiet staan we drie punten voor. Tim weet de korf vandaag goed te vinden en tekent na twintig minuten te spelen voor de 8-5. Dan nadert OZC weer tot op één punt, maar Stephan, Tim en Fenna laten de 11-7 op het scorebord verschijnen. Stephan krijgt twee minuten voor de rust een strafworp mee, Evi doet haar plicht. Met nog een doelpunt van Tim kunnen we de kleedkamer opzoeken bij een strand van 13-10.

Zowel aanvallend als verdedigend is het spel van Atlas verfrissend. Kunnen ze dit ook in de tweede helft volhouden? OZC zal ongetwijfeld plan B tevoorschijn halen. De spelers, deze zaterdag gecoacht door Ben, komen al snel het veld in, OZC laat nog even op zich wachten.
In de eerste minuut van de tweede helft scoort OZC, even later zien we Tim weer een mooie doorloopbal nemen. De bezoekers blijven in de achtervolging. Thomas schiet raak vanuit de hoek van de zaal en Tim sleept een stip binnen, Irina scoort. Een kleine vijf minuten gaat de bal van vak naar vak, dan is het Tim die van onder de korf een korte kans verzilvert. Met een schot en een vrije bal van OZC wordt het 17-15 en nog veertien minuten te gaan. Kan Atlas het hoofd koel houden? Met een schot en een doelpunt uit een vrije bal vergroot Tim de voorsprong weer tot vier punten. Er valt nog een vrije bal voor OZC: 19-16.Ben besluit met nog een kleine vijf minuten te spelen nog tot een time-out. Atlas jaagt op nummer twintig en dat lukt Evi net voordat scheidsrechter de Bel affluit:
20-16. Atlas heeft zestig minuten lang een prima wedstrijd gespeeld en wordt daarvoor beloond. Als u heeft meegeteld, aanvoerder Tim scoorde negen keer!
Volgende week een late, lastige uitwedstrijd tegen ONDO (‘sa Gravenzande).

Scores: Tim 9, Evi en Thomas 3, Irina 2, Niek, Stephan en Fenna 1.