Oost-souburg 23 november 2019. We zijn er weer. Klaar voor een nieuwe ronde. Iedereen weer op 0. Geen regen en wind, ertegenaan. Helaas is regen en wind er wel als je besluit de fiets te nemen naar de zaal natuurlijk. Iets wat ik dus even moest doorstaan op deze druilerige zaterdag. Maar dan fleur je direct weer op als je aan komt rijden. De aanblik van zwarte piet doet iedereen groot als klein toch weer even een lach om zijn gezicht toveren en problemen vergeten. Overigens heb ik in mijn leventje weinig problemen maakt u zich daar geen zorgen over. Korfballen, dat gaan we dan maar doen vandaag. Tis vandaag niet zomaar eentje, direct de onvervalste “belt derby” tegen Fortis 6. Eentje waar je toch naar uitkijkt na een maandje rust.

Het hoofdpijndossier zal dit zaalseizoen aan de mannenkant de bezetting zijn. Qua dames hebben we er 9 beschikbaar, de mannen zijn met 4 wat onder vertegenwoordigt. Maar goed, de mannelijke konijnen ( ook wel Ram genoemd) zijn er wel, dus ik maak me (nog) geen zorgen. Maar goed, bent u man voelt u zich een goede ram dan kunt u zich natuurlijk altijd aanmelden! Affijn, het leukste is zoveel mogelijk zijsprongen maken voordat we tot de kern komen natuurlijk. Korfballen, om 18:00 is de aanvang en we beginnen ditmaal met Ricardo, Leinko, Feline en Elmar. In de verdediging was het aan Joris, Lucas, Tjalke en Sara om de goals tegen te houden.

Het is op het begin even wennen, maar al snel komen de kansen voor Atlas. Helaas worden deze niet benut en valt de 0-1 voor Fortis. Wat het is weten we niet, misschien zijn we geïmponeerd door een levensgroot spandoek wat Fortis opgehangen heeft in de belt waar op staat: meer dan Korfbal. Wie zal het zeggen. De 1-1 valt en dat is een mooie, Feline breekt door en krijg een mooie dlb perfect aangegeven, het afmaken is dan een koud kunstje. In het andere vak zijn het Joris en Lucas die de kansen creeren, maar het afmaken blijft vandaag ondermaats. Fortis mag gestaag weglopen. Dit doet het figuurlijk via de stand, maar letterlijk ook wel te hard voor onze Ricardo. Die wil even een kleine rustpauze en dat gunnen we hem natuurlijk. Iets eerder dan gedacht komt Eric binnen de lijnen. Je debuut maken tegen je oude club, ja dan weet je eigenlijk dat er minimaal wel een goal aan zit te komen. We moeten er even op wachten, maar ik verklap u vast dat hij er komt. Het spel veranderd niet veel. Het is zeker niet slecht maar het zit op bepaalde punten niet echt mee. Joris scoort via de strafworp en Leinko schiet op zijn befaamde lelijke wijze raak, maar dat is het dan ook wel voor de 1e helft. De ruststand geeft 3-6 aan.

In de 2e helft een wissel, Ricardo is weer opgeladen en komt Joris vervangen. Hij mag later nog in het 2e zijn opwachting maken en wordt een beetje gespaard, het is al een oude man aan het worden natuurlijk. Ook Diane mag invallen voor Feline. Het spelbeeld veranderd helaas niet. Ondanks kansen word de score niet echt noemenswaardig. Lucas ( vrije bal) Diane ( simpel zoals altijd) en Eric ( van ver en zuiver) scoren, maar dit is helaas veel te weinig.

Maar goed, het belangrijkste feit is in de 50e minuut. Elmar wordt gewisseld en neemt naar 28 jaar korfbal afscheid, we zullen haar Elmar balletje erg missen. In het veld ook een fijne verschijning. Maaike maakt na 14 maanden blessureleed haar rentree. Het rennen is ze nog niet verleerd, maar helaas de goals bleven uit. De eindstand was 6-11.

6-11 tja als het 14-15 was geweest was dat logischer geweest, maar dan moet je hem er nog inschieten en daar bin we niet zo goed in. Wie weet volgende week als de altijd leuke wedstrijd uit tegen Blauw-wit op de rol staat. Om 14:40 rolt de bal, maar wie weet heeft coach Jesse nog wat gouden tips om een prachtige wedstrijd op de mat te gooien en te winnen.

Scores Atlas Eric, Feline, Diane, Lucas Joris en Leinko 1