Het valt me op dat de voorzitter van Atlas de wedstrijden door een roze bril gaat bekijken. Lees mee hoe dit afloopt.

Atlas 2 – Vriendenschaar 2

Na de nederlaag tegen Fortis 3 (12-19) afgelopen woensdag treedt het tweede team van Atlas aan tegen Vriendenschaar 2 uit Bodegraven. Na anderhalve minuut is het 0-1, in de vijfde minuut scoort Michel uit een korte kans. Het duurt zes minuten voor de 1-2 op het scorebord staat. Daarna wordt volop gescoord: Jesse maakt uit een vrije bal gelijk, Shannon zet Atlas even op voorsprong (3-2), daarna loopt Vriendenschaar eenvoudig uit tot 3-7. In de laatste twee minuten verkleinen Jesse en Celine de achterstand tot 5-7.

Na de 5-8 uit een korte kans wijst scheidsrechter Bram Brasser naar de stip, Jeroen scoort. Halverwege de tweede helft schiet Jesse raak, Joris neemt de plaats in van Michel. Met een fraai sprongetje brengt Jeroen het verschil terug tot één puntje (8-9). Nog 12 minuten te spelen, doorpakken nu! In de laatste tien minuten vallen nog twee doelpunten, aan de kant van Vriendenschaar. En zo belandt Atlas 2 met drie punten op de zesde plek in de reserve derde klasse.

Scores: Jesse 3, Jeroen 2, Michel, Shannon en Celine 1.

Atlas 1 – Vriendenschaar 1

Atlas 1 heeft viermaal op rij verloren, een zeer tegenvallend en niet verwacht resultaat. Vandaag zal toch geprobeerd moeten worden uit deze negatieve spiraal te ontsnappen. Vriendenschaar 1 heeft vier punten door overwinningen op ACKC en Keep Fit’70. De wedstrijd staat onder leiding van Bart Peene uit Westkapelle. Na 42 seconden scoort Niek, een minuut later is het gelijk. Na de 1-2 krijgt Thomas een strafworp mee, Evi maakt de 2-2. Vriendenschaar loopt uit tot 2-4, waarna Thomas raak schiet. Tot in de veertiende minuut weet Atlas nog aan te klampen, dankzij een doelpunt van Niek. De ploeg uit Bodegraven komt met nog acht minuten te spelen op 5-9 met als inbreng van Atlas een stip, verzilverd door Evi. Diezelfde Evi scoort, onder gejuich vanaf het terras, de nummer zes. In de slotfase van de eerste helft zijn het Niek en Fenna die de stand op 8-10 brengen. Met nog twee minuten te spelen bepaalt Stephan de ruststand op 9-11. Qua stand nog niet erg verontrustend.

De eerste twee minuten van de tweede helft zijn voor Fenna. Zij scoort tweemaal op rij en het is 11 gelijk. Wordt dit het kantelpunt? Vriendenschaar slaat hard terug en vijf minuten later is het 11-15. Thomas en Evi verkleinen de achterstand tot twee punten. Daar begint het volgende offensief van de bezoekers en binnen vijf minuten is het 13-19, de genadeslag voor Atlas. In de laatste tien minuten zien we nog doelpunten van Niek, Evi en Tim tegenover twee treffers van Vriendenschaar. De eindstand derhalve: 16-21. Voor het eerst in deze competitie meer dan 15 doelpunten, maar dat is in deze klasse nog te weinig. Volgende week een feestelijke dag bij Atlas vanwege de opening van de obstakelbaan. Een groot obstakel voor Atlas 1 kan de wedstrijd tegen ongeslagen koploper DVS’69 zijn. Aan de andere kant als je kan stunten op die survivalbaan waarom zou dat ook niet op het veld kunnen? Atlas 2 speelt tegen het tweede team van DVS’69, zij staan op een gedeelde eerste plaats.

Na afloop van de wedstrijd zie ik dat de voorzitter zijn roze bril op zijn voorhoofd heeft gezet, hij schudt het hoofd. Als ik goed kijk valt me op dat zijn bil niet roze maar rood is.

Scores: Evi 5, Niek 4, Fenna 3, Thomas 2, Stephan en Tim 1.