28 september. Vandaag een super Saturday bij TOGO.  Voor Atlas 3 eentje met weinig perspectief, immers de heenwedstrijd ( hier was geen verslaglegging van, foei foei) ging verloren met 3-14. Maar vandaag is er een team met wat meer ervaring, wie weet wat de wedstrijd ons brengt. Met oud gediende en gerenomeerde schutter Niels in de aanval naast Ricardo, Elmar en Feline gingen we op jacht naar goals. Aan Joris, Lucas Tjalke en Sara om de goals tegen te houden.

Onder een dan nog minder harde wind beginnen we en het is duidelijk, vandaag gaan we hier ons niet gemakkelijk naar de slachtbank laten leidden. Iets wat TOGO vooraf niet verwacht had denk ik. Onder de impulsen van Joris en Niels scoort Atlas best aardig, maar TOGO heeft redelijk de overhand. Maar routine merk je pas weer als je een beetje warm bent en warempel in de 2e helft gaan de “oudjes’ Elmar en Niels de kar trekken. van 6-5 achter naar een 6-10 stand die TOGO niet meer te boven komt. De ballen vallen eindelijk eens gemakkelijk en TOGO zakt wel, maar het lukt ze niet. Beide teams scoren nog tweemaal en de eindstand bedraagt 8-12.

Scores Atlas Niels en Joris 4, Elmar 2, Diane en Lucas 1.

Atlas 2 mag op deze stormachtige zaterdagmiddag aantreden tegen TOGO 2. De aanval bestaat uit Jeroen, Michel, Rigt en Shannon. Het is aan Jesse, Laurens, Celineen Evy de taak om de boel dicht te houden. Atlas begint niet scherp en kijkt binnen 7 minuten tegen een 2-0 achterstand aan. Al snel wordt duidelijk dat het scoren niet makkelijk gaat worden door de harde wind. Pas na 16 minuten spelen valt de eerste goalaan Atlas-zijde. Evy veroorzaakt een stip en Jesse maakt deze keurig af, 2-1. Vlak voor rust waait er nog een schot van Togo in maar gelukkig scoort Shannon net voor rust de 3-2. Helaas voor het publiek blijven de doelpunten schaars vanmiddag en lijkt de tussenstand meer op die van een voetbalwedstrijd. Ook in de tweede helft blijfteen doelpunten regen uit, het is Shannon die na 12 minuten de gelijkmaker scoort. Atlas krijgt een stip mee, maar helaas wordt het buitenkansje wordt niet verzilverd. Subersub Joris loopt zich warm en komt het veld in voor Jeroen. Hij doet waarvoor hij inhet veld staat en schiet Atlas voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong. De verdediging houdt inmiddels al 18 minuten lang de aanvallen van Togo tegen maar helaas valt de gelijkmaker in de allerlaatste minuut alsnog. De wedstrijd eindigt in 4-4.

Atlas 1 maakt zich op voor hun wedstrijd tegen TOGO: Tim verwoord de nederlaag zo:

Gifbeker moet helemaal leeg bij Atlas met nieuw verlies tegen TOGO

TOGO – Atlas 13-11 Atlas heeft nog niet de juiste vorm te pakken, en dit is nog zachtjes uitgedrukt. Op bezoek bij promovendus TOGO had Atlas driekwart wedstrijd het betere van het spel en een voorsprong, maar door een doelpunten droogte aan het einde van de wedstrijd trokken we toch weer aan het kortste eind. De wind speelde vandaag een grote rol in zowel het aanvals- als verdedigingsspel en scheidsrechter de Bruijn floot om 16:00 in. Zoals gezegd begon Atlas in de eerste helft beter dan TOGO. Ondanks het nadeel van de wind kwam Atlas tot redelijk goede aanvallen en nam het de eerste voorsprong. Na de gelijkmaker pakte Atlas opnieuw de voorsprong en wist deze zelfs een beetje uit te bouwen. TOGO had moeite met de aanvallen en zou in de eerste helft niet verder dan 3 goals komen. In deze fase was het erg jammer dat Atlas niet verder kon uitlopen en zo bleef de thuisploeg nog steeds hopen op een goede afloop. De rust werd bereikt met een 3-6 voorsprong.

De tweede helft begon ook nog wel aardig voor Atlas (3-7), maar TOGO counterde gelijk naar 5-7. Hierdoor kreeg de thuisploeg de geest en halverwege de 2e helft stond het weer 8-8. Nu was het TOGO dat makkelijker aan de doelpunten kwam en kreeg Atlas de bal er erg moeizaam in. Uiteindelijk wist TOGO in de laatste 5 minuten de wedstrijd te beslissen door de 12-11 en de 13-11 te maken en Atlas zo het 4e verlies in deze competitie te bezorgen. Het lijkt een repeterend verhaal te worden, aardig spel, verdedigend stabiel, maar uiteindelijk veel te weinig scorend. Hopelijk gaat hier snel een ommekeer in volgen, gewoon het huidige spel veel meer belonen met doelpunten. Volgende week staat de voor Atlas onbekende ploeg van Vriendenschaar op het programma, hopelijk gaat dit beter! Een kat in het nauw maakt rare sprongen?

En zo is het maar net.. 3 punten tegen TOGO was vandaag te weinig, 5 of 6 had gemoeten. Maar goed het is niet anders, zaterdag 6 punten en de wereld ziet er wat florissanter uit. Vanaf 13:00 bent u welkom om Atlas 3 aan te moedigen tegen SWIFT 4.  Zoals altijd kunt u de rest van de dag uw afspraken cancelen.