21 september 2019 Erasmus 2 – Atlas 2 (13-10) Afgelopen zaterdag 21 september was het de tweede uitwedstrijd voor Atlas 2 van het nieuwe veldseizoen 19/20. We mochten aantreden tegen Erasmus 2, een ploeg die zich laten kenmerken door zijn lange heren en scorende dames. We begonnen de wedstrijd met onze vertrouwde opstelling, in de aanval: Michel, Jeroen, Emmy & Rigt in de verdeding mochten Jesse, Laurens, Celine & Evy het dicht proberen te houden. Shannon deed vandaag met het 1ste mee, Joris& Feline begonnen deze wedstrijd als onze wissels.

De eerste helft kenmerkte zich door de weinige doelpunten die aan beide zijde werden gescoord. Zo kwam Erasmus na 15minuten hard zwoegen op een 3-0 voorsprong, ondanks het goede verdedigende werk van vooral het vak van Jesse. Atlas hadop dat moment voldoende kansen gecreëerd, maar verzuimde om die kansen door het mandje te gooien. Na de doelpuntloze periode van Atlas werden ze scherper, na het maken van de 3-1 werd er met een stand van 5-4 de kleedkamers opgezocht. Een niet al te goedehelft van beide ploegen, waarbij het eind van de 1ste helft zeker voor Atlas was. Dit bood mogelijkheden voor de rest van de wedstrijd. Vlak na rust creëerde Atlas een strafworp, waardoor de 5-5 gemaakt kon worden. Wat volgde was een leuke gelijk opgaande wedstrijd tot 8-8 in de 2e helft, waarna Erasmus het verschil kon maken door zijn lengte overwicht. Erasmusging meer herhalen door de lange heren onder de korf te plaatsen en de dames de doelpunten te laten maken. Atlas had hier te laat een antwoord op en beëindigde deze met een 13-10 nederlaag.

Het was een leuke sportieve wedstrijd, waarbij Atlas met opgeheven hoofd uit kan kijken naar de ontmoeting met Togo-2 van a.s. zaterdag 28 september om 14.30h. Wij hopen u dan weer te zien, vergeet niet dat Atlas 3 (13.00h) & Atlas 1(16.00h) ook bij Togo moeten spelen.