Ritthem 14 september Lang geleden dat ik u gesproken heb. Het is fijn om terug te zijn op het korfbalveld. Ik hoor u denken dat de competitie vorige week al begonnen was? Klopt, maar toen moest Atlas 3 niet en om u nu een verhaal te vertellen van 2 wedstrijden waar ik geen seconde (live) van gezien heb, ja das toch a diffrent koek. Maar goed, even terugkijkend op de zomer. Ik heb me gewaagd aan wat uitspraken. Wereldkampioen voetbal bij de dames, tour winnen en songfestival winnen. Nou dat laatste is gelukt en de eerste 2 waren we bijna. Maar zoals een legendarische eendagsvlieg in de muziekwereld al zong.. Bijnaa, bijna raak oftewel..

Helaas ook minder leuke berichten te vertellen. Afgelopen zomer hebben 2 buurverenigingen toch plots afscheid moeten nemen van een actief (scheidsrechter) lid. Beide sympathieke heren zullen erg gemist worden.

Ja dan maar terug naar het heden. Een druk programma voor Atlas deze week. Al om 06:15 staan de eerste wekkers in Ritthem om de E jeugd voor te bereiden op hun bezoek aan Breskens. Zowel Atlas E1 als E2 gaan in de vroege ochtend met de boot op stap naar het mooie nieuwe kunstgras wat aangelegd is in Breskens. De resultaten zijn wisselend. De E1 verliest met grote cijfers (6-0) terwijl de E2 juist wint met 2 keer 0-6. Een eindje verderop pakt Atlas F de punten bij Tjoba door met 0-9 te winnen. De eerste horde die vandaag genomen moet worden is Elvira, met een fresh kapsel wat voor weinig geld weer helemaal strak zit kun je er toch weer tegenaan. Nadat ik me richting het korfbalveld begeef komt een enthousiaste thomas mij tegemoet. 22-4 hoor ik van een afstandje. Dat is duidelijk, Atlas D heeft vandaag uitgehaald.

Nou eens kijken wat zo’n eerste wedstrijd van het seizoen ons brengt. We zijn fit en hebben er uiteraard vee zin an, maar of de scherpte er is dat weet je natuurlijk nooit. De tegenstander heeft vandaag Blauw-wit. Over het algemeen een tegenstander die ons niet echt ligt. Fysieke overmacht gecombineerd met sluwe routine zijn we niet zo goed tegen. Maar goed het is een nieuw seizoen, wie weet wat er op komt dagen. Al snel is duidelijk dat we de tegenstander goed kennen, nu maar proberen om van zijn/haar fouten optimaal te profiteren. Het is lekker weer, Harry is de scheidsrechter en het is 13:00. Daar gaan we. In de aanval is het aan Luuk, Leinko Diane en Sara. De verdediging wordt gevormd door Lucas, Wessel, Elmar en Feline. Het aanvalsvak begint na een tijdje te draaien, door goals van Luuk en Leinko staat het 2-0. Hierna gebeurd er iets vreemds. Er gebeurd eigenlijk 20 minuten niets. Atlas heeft goede aanvallen maar scoort niet en zo is het ook bij Blauw-wit. Een status quo noemen we het ook wel eens. Maar dan begint het te lopen bij Blauw-wit en is het al snel 2-2. Luuk scoort nog voor Atlas en de 3-3 en 3-4 vallen vlak voor rust.

3-4 met rust. De f- jes lachen je daar tegenwoordig voor uit. Maar goed we hebben het er mee moeten doen. De 2e helft merk je dat Blauw-wit eindelijk begint te scoren en dat het bij Atlas wel wat minder wordt. Om het tij te keren wordt op 3-6 Emmy ingebracht. Haar eerste schot zit er gelijk in en geeft ons nog wat lucht. Hierna scoort blauw-wit nog tweemaal en merk je dat het hem niet gaat worden vandaag. De aanvallen stokken en we blijven schieten met 2 lange heren van Blauw-wit onder de korf in plaats van even te kijken en de kansen uitstellen. De eerste wedstrijd ben je ook nog niet op stoom, dus dan laat de uitslag zich wel raden. Een afstraffing blijft gelukkig uit, doordat Blauw wit nog 2 strafworpen mist. Op deze korf worden deze middag maar liefst 6 stippen gemist, dit zal iets te maken hebben met het mooie zonnetje wat hier precies opstaat. Sara maakt nog een mooie goal maar deze is voor de statistieken. De laatste goal is ook van Atlas, in de 57e minuut scoort Feline de eerste goal van haar vak. Dit zegt helaas alles over deze wedstrijd. 8-12 de eindstand.

Een typische eerste wedstrijd met aanknopingspunten, maar helaas te weinig goals. Wel een waar we door mee kunnen de komende potten. Zaterdag wacht ons TOGO. Hoogstwaarschijnlijk ook veel dezelfde gezichten, we weten wat we kunnen verwachten, maar gaan we het ook afstraffen…. Scores Atlas Luuk 3, Leinko 2, Sara, Emmy en Feline 1.

Kleine evaluatie, en dan maar lang wachten.. Atlas 2 gaat vandaag niet door omdat Fortis 3 geen representatief team op de been kan brengen. Maar zoals al gememoreerd, het zonnetje schijnt, er is drank dus dan vliegt de tijd voorbij. Atlas 1 maakt zich op voor de wedstrijd tegen Keep-Fitt  Atlas 1 moet zijn draai nog gaan vinden. Want de start is nog aardig met een 2-0 voorsprong, dit was ook de laatste van de middag. Keep-Fitt is scherper in de duels en schotvaardiger dan Atlas. Voor rust is het nog op te vangen, maar net zoals de week daar voor is het na rust de tegenstander die de zweep erop legt en uitloopt naar een flinke overwinning. Wat de reden daarvoor is kunnen we nog niet echt de duim op leggen, maar dat het snel anders moet is duidelijk, anders zou zit zomaar een lang zwaar veldseizoen gaan worden. Uiteraard zijn er nog wel wat (leuke en zware) blessures die een klein excuus zijn maar hier mag je niet alles op steken. 12-19 is de eindstand. Uniek is wel dat een echt verslag ditmaal ontbreekt. Dit is toch lang geleden, hopelijk volgende week meer inspiratie Atlas 1 en 2 mogen volgende week ( morgen, en als u dit leest is het misschien al verleden tijd) naar Erasmus, een tegenstander die gemiddeld 1,95 lang is aan de herenkant heb ik horen zeggen, dus het wordt een soort klein duimpje en de reus.. Of david en Goliath. Maar goed, u weet hoe die duels af kunnen lopen.. Aan onze strijders om hier wat moois van te maken.