Voor de wedstrijd tussen de eerste teams van Korbatjo en Atlas wordt het veld neergelegd voor de kantine. De buien laten Oud-Beierland nagenoeg ongemoeid en regelmatig breekt een felle zon door. Al na 50 seconden schiet Tim raak, even later maakt één van de dames gelijk. Na drie minuten is het al 3-1. Thomas benut een korte kans, daarna krijgen de Atlasdames er weer twee om de oren en met een strafworp tegen is het 6-2. We spelen veertien minuten als Thomas van de zijkant raakt schiet, even later scoort hij met een doorloopbal. Fenna brengt de stand op 6-5, nu zou de gelijkmaker moeten vallen. Het is echter één van de lange heren van de thuisploeg die de achterstand weer groter doet worden. Met een doelpunt van Tim wordt het nog 8-6, maar met acht minuten te spelen kijken we tegen een achterstand van vier punten aan. Tim krijgt van scheidsrechter Buitendijk een stip mee, die Irina verzilvert. Thomas maakt de nummer acht voor Atlas, in de laatste twee minuten vallen nog eens twee tegendoelpunten zodat we gaan rusten met een stand van 12-8. Korbatjo was duidelijk beter op dreef dan Atlas, maar dit moet in de tweede helft nog te repareren zijn. Na de rust wordt het via een afstandsschot van Tim nog 13-9, maar daarna zien we het tot onze verbijstering helemaal mis gaan. De dames en heren van Korbatjo scoren zes keer achter elkaar. Na een doelpunt van Tim vallen er weer drie aan de kant van de thuisploeg, het is 22-10. Jesse is inmiddels ingevallen voor Niek. Irina scoort nog met een strafworp, Korbatjo schroeft de score op tot 24-11. In de resterende dertien minuten stokt de doelpuntenregen van Korbatjo. Atlas maakt de schande iets minder groot met nog vier doelpunten, een stip van Fenna, Tim (2x) en tenslotte één van Stephan. Sombere gezichten, deze grote nederlaag moet even verwerkt worden. Even later vind ik de hele selectie in een grote kring terug op het grasveld. Later wordt de derde helft voortgezet in het clubhuis waar het tafelvoetbalspel in trek is. Ineens denk ik terug aan dat grote, stevige voetbalspel dat mijn vader ooit voor mij maakte met spelers in de clubkleuren van RCS en Zeeland Sport. De jongens uit de buurt kwamen daar regelmatig op spelen. Het gamen heeft voetbalspel nog niet verdrongen! Met algemene stemmen wordt de Raayberg aangewezen als culinaire stop. Het cafe en restaurant zijn op een enkele gast na voor Atlas. Muziek op verzoek, enkele spelers krijgen de microfoon onder de neus waarbij vooral de vocale kwaliteiten van Joris opvallen. Ik krijg van oma ‘Raayberg’ de hele geschiedenis van het bedrijf te horen. Na de maaltijd gaat het feestje aan de bar nog even door, waarbij ook een paar spelers van ONDO verschijnen. Thuisgekomen kruip ik gelijk in bed en droom dat ik gestrand ben in Bergen op Zoom. Met een busje kan ik verder, na 200 meter moet ik overstappen, in dat busje staat een voetbalspel en in de cabine een biertap. Dit kan niet waar zijn, ik wordt wakker, ik lig gewoon met een ietwat licht hoofd in bed. A.s. zaterdag spelen de drie seniorenteams en de D1 thuis. Scores: Tim 6, Thomas 4, Fenna en Irina 2 en Stephan 1.