Aan het begin van deze zonnige en warme dag staat Atlas 2 met Swift 3 en TOGO 2 op een gedeelde eerste plaats met 15 punten uit 12 wedstrijden. Om kansen te maken op het kampioenschap zal vandaag gewonnen moeten worden van de ploeg uit Middelburg. Dat lukt niet, het wordt na 2-0 in de openingsfase, 8-8 in de tweede helft uiteindelijk 12-16.
De wedstrijd tussen Atlas 1 en WION 1 staat onder leiding van de jeugdige Jelle Postma. Hij komt uit de z.g. DOP: De Districts Opleidings Poule.
Na anderhalve minuut valt het eerste doelpunt voor WION, Evi maakt gelijk en Niek zet in de vijfde minuut Atlas op voorsprong. Via Evi wordt het 3-2, de gelijkmaker valt in de achtste minuut. Halverwege de eerste helft is het 3-5, dan een zuiver schot van Joris. Vervolgens zien we de ploeg uit Rotterdam-Ommoord uitlopen tot 4-9. Joris en Stephan brengen de stad op 6-10, Tim op 7-11. Stephan bepaalt met een schot in de laatste minuut de ruststand op 8-12.

Met een doorloopbal wordt het 8-13, waarna Tim raak schiet. Na zes minuten spelen in de tweede helft tekent Fenna voor de 10-14. Daarna zien we, net als in de eerste helft, WION uitlopen tot 10-17. Stephan scoort in minuut 42. Reinoud past een wisseling van vakken toe, waarna Joris de stand van 12-18 op het scorebord zet. Laura vervangt Seran, die (voorlopig) afscheid neemt in verband met haar zwangerschap, uiteraard krijgt ze bloemen en een cadeautje. WION stoomt nu op naar 20 punten, Thomas vervangt Niek. In de laatste tien minuten scoort Stephan nog een keer, WION doet dat nog driemaal. Als u meerekent dan komen we tot een einduitslag van 13-23.

“Er was geen eer aan te behalen” concludeert Reinoud. “De vele aanvallen van WION konden niet worden afgewend, wij misten teveel kansen. De competitie gaat uit als een nachtkaars. Volgende week het mix-toernooi en op de vijftiende de uitwedstrijd tegen Tilburg”.
Overigens kunnen we vaststellen dat het knap is dat Atlas zich heeft kunnen handhaven in de tweede klasse, een klasse waarin maar liefst vier ex-eersteklassers speelden.
Opvallend weinig publiek was er vandaag, misschien door het mooie weer, misschien wel door trekker-trek. De derde helft was ook al snel afgelopen omdat de meeste spelers en bezoekers zich haasten naar het trekker festijn.

Scores: Stephan 4, Joris 3, Evi en Tim 2, Niek 1, Fenna 1.