30 april. Vandaag een eerste veldwedstrijd voor Atlas 3. Helaas konden we 20 april niet en dus is het vandaag een dinsdag dat we gaan korfballen. Voor velen toch een vreemde dag. Hoe scherp zou je zijn op dinsdag?? We gaan het allemaal zien natuurlijk. Het is natuurlijk ook Ajax vanavond, bij velen al de vrees dat we hier veel van gaan missen. Dit kan natuurlijk nog redelijk gecompenseerd worden als we op tijd beginnen. Hier gaan we dan ook op inzetten. Iedereen is ruim op tijd aanwezig, netjes in het zwart en we zijn warm. Helaas is vandaag de scheidsrechter na een lange dag thuisgekomen en lekker op de bank in slaap gevallen. Hierdoor moeten we even wachten voordat hij aanwezig is. Goes is niet zo ver hoor ik u denken, helaas kwam deze beste man net uit Zierikzee dus dat duurt toch nog wel wat langer. Met wat vertraging toch maar beginnen.

In de aanval met Leinko, Wessel, Emmy en Sara. In de verdediging was het aan Jesse, Ricardo, Elmar en Dominique om de goals tegen te houden. Het duurde even voordat de wedstrijd op gang was. Togo beschikt over lange heren die weinig lopen en veel zakken gecombineerd met goede dames. Hier wordt het spel erg traag van, en je maakt hierdoor vaak de verkeerde keuzes door toch maar te schieten als het spel stil staat. Hierdoor waren we te snel te bal steeds kwijt, iets wat leidde tot te veel druk op de verdediging. TOGO kwam op voorsprong, maar het was Wessel die met een mooi schot 1-1 maakte. Na de vakwissel zien we een goed Atlas. Jesse is niet te houden, alleen maar met handen en voeten en hoort hier wel wat stippen te krijgen. Die krijgen we niet en we krijgen ze wel op mysterieuze wijze tegen. Al snel is het 3-1. De wedstrijd ontwikkeld zich helaas niet positief voor Atlas en TOGO speelt niet groots, maar laat Atlas ook niet echt tot spel komen. Zodoende is het niet echt een spectaculaire wedstrijd. De ruststand bedaagde 6-3. 3 wissels in de rust Laurens voor wessel, Tjalke voor Sara en Diane voor Dominique.

3 wissels in de rust: Laurens voor Wessel, Tjalke voor Sara en Diane voor Dominique. Met wat nieuwe moed er tegenaan. TOGO koos voor een nieuwe tactiek waarbij Jesse meer uitgeschakeld werd. Ricardo kwam hierdoor vrij en knalde tot tweemaal toe de ballen erin. Hij kon zich niet herinneren dat hij ooit tweemaal gescoord had in een wedstrijd, voor alles is een eerste keer Ric!! Togo liet zich niet bang maken en scoorde mee met Atlas. Zo was de 2e helft misschien wat beter, maar het spelbeeld was niet veel anders. Wel hadden we vandaag 4 stippen die allemaal erin gingen, dat is ook netjes te noemen. Zo kom je nog eens gemakkelijk aan de topscoorders titel. De wedstrijd was klaar bij 12-8 en dat vond iedereen wel prima. Een wedstrijd die helaas verloopt zoals je aan het begin voorspeld. Betere kansen pakken, maar vooral ook een keer raak schieten zou ook wel eens helpen. Van de 5 wedstrijden die er gaan komen verwacht ik dat er nog zeker 3 van dit soort wedstrijden zijn, dus als het vizier bij sommige niet op scherp staat worden dit nog zure potjes. Uiteraard zijn er naast de al genoemde lichtpuntjes nog meer, het verdedigende werk van Elmar was vandaag solide, en als ze dan haar tegenstander kwijt was was daar Dominique of Diane. Dit zag er erg goed uit.

Scores Atlas. Jesse 3, Ricardo 2, Emmy, Wessel en Laurens 1

Direct na het fluitsignaal zien we niemand meer bij coach Benjamin ( goede tips, maar helaas kwamen ze niet altijd aan). Ajax speelt en dat is belangrijker natuurlijk. Snel onder de douche en met een rotgang naar huis. Op het bankje dan maar, 0-1 is de winst en hierdoor kunnen ze zomaar de finale gaan halen op 1 juni. U mag raden wie dan de tegenstander van Atlas 3 is..