Opnieuw een mooi stukje promotie voor KV Atlas en voor Ritthem.

RITTHEM – Zonder KV Atlas zouden veel inwoners van Ritthem een minder hecht en warm dorpsgevoel hebben. Activiteiten van de omni-vereniging brengen de dorpelingen bij elkaar.

Rene Hoonhorst 14-04-19, 10:58

Wethouder Els Verhage opende zaterdagmiddag het nieuwe kunstgrasveld van de vereniging en prees de club de hemel in. Atlas zorgt er niet alleen voor dat jong en oud kan korfballen, maar geeft liefhebbers ook de gelegenheid om te volleyballen, te tennissen, te biljarten en mee te doen aan bootcampoefeningen. Daarnaast bouwt de club een parkoers voor obstacle course racing.

Survivalliefhebbers

De baan voor de relatief nieuwe sport is ook door ‘ouderwetse’ survivalliefhebbers te gebruiken. Het samenwerken met anderen en het versterken van het verenigingsgevoel door samen zo’n multifunctionele ‘hindernisbaan’ aan te leggen, maakte de wethouder enthousiast, constateerde woordvoerder Ronald van Aartsen aan het eind van de feestdag.

Want een feestdag was het voor KV Atlas en Ritthem. Daar veranderde de nederlaag in de demonstratiewedstrijd tegen ‘buurman’ Fortis niets aan. Van Aartsen: ,,De samenwerking met Fortis loopt uitstekend. Onze bloeiende jeugdafdeling, een paar jaar terug nog op sterven na dood, is mede daaraan te danken.”

Brik&brak

De proefbok voor obstacle course racing trok zaterdag ook al nieuwe belangstellenden en de grote rommelmarkt (brik&brak curiosamarkt) leverde zo’n 2,5 mille op. De markt hielp ook weer andere verenigingen. Edwin van Luijk van de Vlissingse handboogsociëteit D’Eendracht tikte voor een habbekrats vier opbergboxjes op de kop. De vele laatjes zijn perfect om veertjes en andere kleine onderdelen op te bergen. Uren zoeken of misgrijpen, is er niet meer bij voor de boogschutters.