6 april. Daar is die dan eindelijk, de laatste zaalwedstrijd voor Atlas. Terwijl een ieder al zich voorbereid op het veld is het voor Atlas nog de zaal in omdat TOP 5 helaas geen ploeg had op 30 maart. Na wat opties te besproken hebben kozen we voor een interessante uitwijk move : een thuiswedstrijd in de Blikken. Alle poppetjes zijn geregeld, we missen vandaag aan de dameskant wel nog 5 dames, dus zodoende is het Evy die bereid is om reserve te zijn. Aan de herenkant is het alleen Sivar die nog vaart. 5 man zijn nog aanwezig. Aangekomen in de Blikken moeten we nog even wachten tot het complex geopend wordt, dit neemt gelukkig maar 2 minuten in beslag. Stephan is vandaag weer bereid gevonden om ons van tactische tips en tricks te voorzien. Schieten als je vrij staat en de vang is geregeld. Eigenlijk is het moeilijker ook niet natuurlijk.

Tijdens het inschieten wordt je op elk gebied wijzer, zijn we scherp vandaag. Hoe staan de koppies. Belangrijk is dat je dan natuurlijk niet je (spreekwoordelijke ) kruid al verschiet. Lucas geeft overigens nog een mooie draai aan dit spreekwoord, maar dit heeft een dusdanige lading dat dit niet openbaar op internet gedeeld kan worden. U kunt het natuurlijk altijd even aan hem vragen.

Om 11:50 vindt de scheidsrechter het prima. De laatste man van Top komt als eerste op het veld, in zijn eigen stadion, maar ze spelen uit. Hier hebben ze gelukkig dus niets aan. Bij TOP zien we wat bekende gezichten die we de week daarvoor in het 3e hebben zien spelen, dus dit gaat een zware dobber voor ons worden. Maar we laten ons niet ontmoedigen, en met Ricardo, Laurens, Sara en Diane gaan we de aanval in. Leinko, Wessel, Emmy en Tjalke gaan proberen om de goals tegen te houden. Het begin gaat aardig, Atlas en Top scoren beiden. Maar al snel is het duidelijk dat het aanvalsvak het te moeilijk heeft met het druk zetten. Er gaan te veel ballen helemaal mis waardoor er geen goede aanvallen komen en de druk op de verdediging te hoog is. Tel hierbij op dat TOP vandaag niet van plan was om veel schoten te missen en Atlas niet de mensen heeft die er zomaar 5 ingooien was dit een wedstrijdje waar we weinig lol aan gingen beleven. De score was met rust dan ook al kansloos. 10-4 ( op het scorebord waren we dan wel weer het uitspelende team).

In de rust proberen de koppies weer de juiste richting  op te krijgen. Uiteraard moet je nooit opgeven, wat de wedstrijd ook brengt. Atlas bracht Lucas voor Wessel en TOP bracht een grote heer erin tegen Ricardo. Hierdoor kreeg hij het erg lastig, zeker met zijn schot wat tot tweemaal toe een blokkade opleverde. Het spel zakte helaas nog wat weg, waardoor we een kopie kregen van de eerste helft. Bij vlagen lieten we wel zien hoe gemakkelijk het is om te scoren. Vooral de diepe bal op Emmy die perfect werd afgerond was hier een goed voorbeeld van. Maar het was te weinig om ergens aanspraak op te maken. De eindstand was een verdubbeling van de ruststand 20-8.

Zoals wel vaker tegen TOP, je hebt niet het gevoel dat je zoveel minder bent, maar het zijn meesters in de kansen afmaken, zo ook vandaag. De dames van TOP waren erg scherp en dit kwamen we niet te boven. Scores Atlas. Laurens 4, Wessel, Emmy, Diane en Leinko 1 Laatste geëindigd, ( iets wat overigens ook was gebeurd als we deze wedstrijd hadden gewonnen) maar ook wel erg vaak zwaar verloren. Het gemis van de schot en fysieke kracht van Maaike, Martijn en Luuk heeft ons wel opgebroken dit seizoen. Gelukkig komt er al snel een veldseizoen aan. Al is de hoofdmoot hier maar dat de wedstrijd eerst gespeeld moet worden. We gaan wat barre tijden tegemoet qua aantallen spelers, dus als u nog de kriebels voelt meld u zich zeker bij Leinko.