De laatste drie wedstrijden van Atlas 1 in de zaalcompetitie zijn thuiswedstrijden. Vandaag komt Juliana uit Oud-Gastel op bezoek. De uitwedstrijd tegen deze ploeg werd met 21-23 gewonnen. Inmiddels staat Juliana met 12 punten op de tweede plaats in de tweede klasse H. In het voorprogramma zien we Atlas 2 met 13-9 winnen van DES 5, de eerste overwinning sinds 8 december. Met vier punten blijven ze nog wel in het bezit van de rode lantaarn. We beginnen het duel tussen Atlas 1 en Juliana 1 met een stip door scheidsrechter Otterman toegekend aan Seran, Tim scoort. Na de 1-1 is daar een doelpunt van Evi uit een vrije bal, dertig seconden later is het alweer gelijk. Een tweede strafworp wordt benut door Tim, even later missen we stip nummer drie. Juliana maakt gelijk waarna Ben van grote afstand raak schiet. In de elfde minuut frommelt Tim de bal in de korf, in het jargon gaat deze treffer te boek als een doorloopbal. Als het eerste kwart van de wedstrijd er op zit komt Juliana voor het eerst op voorsprong: 5-6. Atlas weet nog aan te klampen met een schot van Fenna van achter de korf. Dan zien we de oranjehemden in vier minuten tijd uitlopen tot 6-11. In de resterende negen minuten nog een doelpunt van Tim via een doorloopbal en een schot van Niek die de licht geblesseerde Lenn heeft vervangen, ruststand: 8-11. Na ruim drie minuten spelen in de tweede helft kijken we tegen een 8-13 achterstand aan. Seran tekent voor de 9-13, een strafworp voor Juliana en het verschil is weer vijf punten. Het wisselen is begonnen met o.a. als doel het aanvalsvak te versterken. Niek scoort uit een vrije bal, de tegengoal volgt direct daarna. Evi en Tim brengen de stand op 12-15. Atlas lijkt wat scherper te worden. In één minuut vallen weer twee doelpunten aan de kant van Juliana. Met een schot van Seran en een afstandsschot van Evi komen we op 14-18. Het lukt ons niet de kloof kleiner te maken, laat staan te dichten. Met twee strafworpen en nog zeven minuten te gaan is het 16-21. Joris vervangt Niek, we zien Evi nog scoren uit een vrije bal. In de slotfase wordt er vaak raak geschoten: Juliana komt uiteindelijk uit op 25 doelpunten. De net ingevallen Shannon, Tim en in de laatste 10 seconden Stephan zorgen voor het ronde getal van 20 doelpunten voor Atlas. Dat laatste is mooi concludeert Reinoud, maar helaas niet genoeg. Verdedigend kwamen we bij een aantal op het oog te voorkomen doelpunten te kort. We hebben er overigens alles aan gedaan maar moeten in de Brabanders onze meerdere erkennen. Juliana is nu gedeeld eerste, Atlas heeft net als OZC en Nexus 8 punten, maar wel een wedstrijd meer gespeeld. En die twee laatst genoemde ploegen ontmoeten we nog in De Belt. Als ik zondag dit stukje tik raast een westerstorm over Zeeland. Zouden de net geplaatste lichtmasten zwichten voor dit natuurgeweld? Even speelt door mijn hoofd: “ik heb in ieder geval de foto’s nog.” Maar het blijkt dat één mast gestreken is, de rest heeft zijn vuurdoop overleefd. Scores: Tim 6, Evi 3, Ben, Fenna, Niek en Seran 2, Irina, Shannon en Stephan 1.