Middelburg-  maart 2019 een raar weekje qua weer hebben we achter de rug, dinsdag konden we nog op zo buiten aantreden, terwijl we op zaterdag toch maar weer blij zijn dat we nog in de zaal staan. Het weer is ongeveer even veranderlijk als de vorm van Atlas 3. Helaas zitten we nu wel in een soort langdurige depressie waar we lastig uitkomen. Maar goed, eerst maar eens een beschouwing op het weekend.

Het eerste weekend van maart, altijd in teken van de jaarlijkse Atlas “potgrond actie”. Op vrijdagavond verzamelen zich 12 mannen en één dame ( Laura van G staat haar vrouwtje). De auto’s in vanaf Markusse en “te velde” dan maar. Krioelen door de straten van Ritthem en voor mij zelf Souburg. Er zijn wel parallellen te trekken met het korfbal. Als de deur opengaat staat er toch een soort tegenstander tegenover je die is wil verschalken. In dit geval iets wil verkopen waar hij/zij misschien wel helemaal niets mee wil. Dit laatste is niet vaak het geval natuurlijk. Vaak wordt er geantwoord met “leuk, jullie zijn er weer, ik zat er al op te wachten”. De wijk die we uitkiezen wordt door veel mensen van Fortis bewoond, en je moet elkaar wat gunnen in barre tijden. Ik heb wel beloofd dat we 16 maart de punten zullen weggeven, maar ik denk niet of ik me hieraan ga houden natuurlijk;). Je kunt ook te ver gaan.

Na een vruchtbare avond die we afsluiten in de kantine pakken we onze rust, belangrijk voor een wedstrijd natuurlijk. Op zaterdag wordt de rest van de zakken verkocht in Souburg, Atlas 3 bereid zich voor op SWIFT 4. Altijd een leuke wedstrijd die we op het veld 2 keer ( wat gelukkig) wonnen. De eerste wedstrijd in de Belt eindigde in 13-16 voor SWIFT.  Om 19:15 spelen we, dus 18:15 aanwezig, iedereen is  zeer op tijd, ondanks wat grapjes in de groepsapp waar deze of gene toch gemakkelijk intrapt.

Met 6 om 6 en bemoedigende woorden van coach Jesse gaan we er tegenaan. In de aanval zijn vandaag Ricardo, Laurens, Sara en Diane te vinden. De verdediging bestaat uit Wessel, Lucas, Daphne en Feline.   Swift komt uit de startblokken met 2-0, maar Atlas verkoopt in de eerste helft de huid nog wat duur, Swift heeft moeite om er doorheen te komen en Atlas blijft redelijk bij. Maar helaas is er slechts één vak wat alle goals maakt vandaag en dit hou je uiteraard niet vol. Na de 2-2 via Wessel na een goede dubbel komt Swift op 4-2. De heren zijn op schot en maken 2/3 van de goals. De mooiste goal van Atlas komt door Wessel, we trainen er al weken op, maar eindelijk ook de praktijk achter je bal aangaan en zelf de dlb maken. Er staan nog 12 minuten op de klok in de eerste helft, dus nog niets verloren. Helaas breekt het gemis aan scorend vermogen ons weer eens parten. Swift loopt gemakkelijk uit naar 8-3. Inmiddels gaan er 4 man warmlopen om de spelers op scherp te zetten. Dit heeft niet het gewenste effect en de 9-3 valt in de laatste minuut ook nog.

Het moet allemaal scherper, we begrijpen elkaar niet en er komen te weinig ballen aan. Dat is het belangrijkste voor de 2e helft. Met Sivar voor Ricardo, Leinko voor Wessel, Talke voor Diane en Rosalie voor Daphne gaan we de 2e helft in. De eerste aanval van het vak van Laurens duurt 2,5 minuut en ziet er goed uit. Helaas lijkt daarna al snel de koek op en vervallen we terug in elkaar verkeerd aanspelen en ballen laten vallen. Maar de verdediging zit goed dicht, Lucas pakt veel vang waardoor de aanval wel veel aanvallen krijgen. Maar zoals al verklapt vallen er helaas geen goals en scoort SWIFT 2 keer. De vakwissel geeft de kans aan Leinko om te scoren en die pakt hij snel uit. Hierna de bal naar Rosalie. Zonder vang, dan heb je 2 opties, vasthouden of gewoon raak schieten. Zoals verwacht kiest Rosalie voor de laatste. Hij zit dus dan juichen we.  Met 11-5 kan er misschien nog wel iets, en het tafereel van het begin van de 2e helft herhaalt zich. Na een onderschepping krijgt Leinko nog een tikje in zijn oog ( onbedoeld). Helaas verliest hij hierbij zijn lens en een gedeelte van zijn scherpte ook nog ( voor zover aanwezig). SWIFT vind het prima en scoort nog een paar keer onder de fanatieke aanmoedigen van hun vaste bankzitter. 15-5 aan het einde.

Atlas zit al een tijdje in een vormdipje Maar goed, vorm is als de wind sprak ooit een wijs man. Het kan er zijn en zo weer weg zijn, dus wie weet wanneer het goed gaat komen. De volgende confrontaties zijn met teams waar we al van gewonnen hebben ( Fortis en TOP) dus wie weet. De laatste plaats is dichtbij en deze willen we toch graag onder ons houden!

Scores Atlas: Wessel 2, Lucas, Leinko en Rosalie 1