Na de competitieronde in de 2e klasse H van vorige week, waarin Atlas 1 vrij was, zien we dat zes van de zeven ploegen zes punten hebben. Daar zal vandaag ongetwijfeld verandering in komen. We rijden in een uurtje naar sporthal De Enk in Rotterdam-Zuid. De Rotterdamse wijk met 240.000 inwoners waar in de tweede helft van de 19e eeuw veel Zeeuwen zich vestigden, de migranten van die tijd. OZC is een fusie van Het Zuiden en de Overkanters.
Atlas 2 speelt een niet onverdienstelijke wedstrijd tegen OZC 2, maar ziet de overwinning met
22-18 naar de Rotterdammers gaan.

Onder leiding van scheidsrechter Vernhout gaat om 19.55 de wedstrijd tussen OZC 1 en Atlas 1 van start. Het eerste fluitsignaal is nog maar nauwelijks verstomd of Atlas krijgt een strafworp mee, die echter wordt gemist. In de tweede minuut schiet Tim raak en even later zet hij via een stip de 0-2 op het scorebord. Binnen een minuut is het gelijk. Dan een stevige botsing met één van de dames van OZC. Er is geen opzet het spel, maar er ontstaat wel de nodige opwinding.
Na de hervatting scoort Tim van afstand, vier minuten later is het weer gelijk. Een schot van Evi, een fraai kiezelhard (met dank aan voetbalcommentator Arman Avsaroglu bij Feijenoord-Ajax) afstandsschot van Ben en een zelf verdiende strafworp van Tim zetten Atlas op een 3-6 voorsprong, we spelen ruim zestien minuten. Met een schot en twee strafworpen komt OZC in de twintigste minuut op gelijke hoogte met Atlas. Ondanks verwoede aanvallen van de rood-zwarten wordt er niet meer gescoord. Het is de thuisploeg die via alweer een strafworp en een schot in de laatste minuut de ruststand op 8-6 brengen.

Direct na het begin van de tweede helft scoort Ben met een afstandsschot. Na anderhalve minuut is het 10-7. Ben raakt geblesseerd en wordt vervangen door Niek. Schoten van Stephan en Evi brengen Atlas weer dichterbij. De hele wedstrijd, we hadden ons er enigszins op voorbereid, is er veel verbaal geweld afkomstig van de spelers van OZC. Atlas moet zich hier door niet laten intimideren. We zien echter in zes minuten tijd de Rotterdammers uitlopen tot 14-9. Lenn, Tim (doorloopbal) en Irina doen Atlas weer opleven tot 15-12. Tot in de vijftigste minuut weten we de schade te beperken tot drie punten: Tim en Irina (strafworp) zijn de doelpuntmakers. In de laatste zes minuten loopt OZC uit tot 21-15, waarna Stephan (ook de maker van nr. 15) vlak voor het eindsignaal de einduitslag op21-16 bepaalt.

Het gedrein en gezeur haalde Atlas soms uit de wedstrijd, maar afgezien van de eerste twintig minuten en een paar oplevingen in de tweede helft speelden we ook onder ons niveau.
Juliana en Twist wonnen, zodat er nu drie ploegen zijn met acht punten en drie met zes.
Volgende week speelt Atlas 1 uit tegen Madjoe.
Nu de rust is weergekeerd kijkt Reinoud met de trainers van OZC nog even terug op de wedstrijden.
Eén afspraak wordt gemaakt: ‘Van de return, de laatste zaalwedstrijd, maken we een mooie pot’.
Staat genoteerd.

In de auto terug gaat het over de belangrijkste bijzaak van het leven, voetbal en oké ook nog over korfbal. En verder over de echt belangrijke zaken, zoals vakantie, lekker eten en seks. Ik luister met rode oortjes en schuif wat ongemakkelijk heen en weer op mijn stoel. Een late hap wacht ons nog op de Nieuwedijk in Vlissingen. Ik bestel een broodje kebab, de rest gaat voor de kapsalon. Grappig, op deze plek heb ik mijn toen nog weelderige haardos regelmatig laten knippen want hier zat jawel….

Scores: Tim 6, Stephan 3, Ben, Evi en Irina 2, Lenn 1.