Atlas 2 – Valto 4

Zaterdag 19 Januari staat voor Atlas 2 de wedstrijd tegen Valto 4 op het programma. Atlas staat in de onderste regionen van deze competitie en kan extra punten goed gebruiken. Valto 4 staat een trede hoger dan Atlas waardoor er een mogelijkheid was om punten te behalen. Het aanvallende vak bestond vandaag uit: Niek, Michel, Rigt en Laura. Het verdedigende vak bestond uit: Joris, Jesse, Shannon en Evy. Lenn, Laurens, Celine en Feline zouden de bank compleet maken.

Na het fluitsignaal wist Valto de score te openen doormiddel van een afstandsschot. Atlas wist dit gelijk te counteren door doelpunten van Michel en Joris. In de daaropvolgende minuten bleek Valto het speltype “achterhouden” te hanteren waardoor Atlas 2 het lastig had om de juiste kansen te creëren. Veel aanvallen eindigden in 1 schot aanvallen waardoor de verdediging erg veel druk kreeg om geen tegendoelpunten door te laten. Valto 4 liep dan ook rustig uit naar een 2 – 5 voorsprong waarna Shannon eindelijk wat terug kon doen doormiddel van een vrije bal. In de rest van de eerste helft was het constant stuivertje wisselen maar telkens bleef Valto het verschil van 3 doelpunten behouden. In de laatste 2 minuten van de eerste helft wist Atlas terug te komen. Michel kreeg vandaag erg veel ruimte van de lange heren van Valto en zou deze ruimte niet onbenut laten. Ook Shannon deed een duid in het zakje en de score bedroeg 7 – 8 toen de scheidsrechter de rust in luidde.

De tweede helft kon beginnen en na een doelpunt van Valto wist Atlas gelijk te komen naast Valto doormiddel van doelpunten door Niek en Michel. In de resterende minuten kwam het stuivertje wisselen uit de eerste helft weer terug en zouden de teams gelijk opgaan naar een stand van 14 – 15. Atlas had het te lastig met het oplossen van het vervelende achterhouden en kon dus lastig doelpunten tegen de scores van valto opzetten. De stand zou dan ook niet meer veranderen en de uitslag was 14 – 15.

Het mislopen van deze punten is voor Atlas 2 een domper. Excelsior zou zijn wedstrijd winnen waardoor Atlas 2 nu onderaan de competitie staat. We zitten nu bijna op de helft van de competitie dus er zijn nog genoeg mogelijkheden om van deze plek af te komen. Wel zal Atlas 2 meer punten moeten gaan behalen in het tweede deel van de zaalcompetitie.

Michel 6, Shannon 3, Joris en Niek 2.