ATLAS 3 – TJOBA 5

Scheidsrechter: Tim Dybala

Bij aankomst in de hal voor de wedstrijd was al te zien dat de wedstrijd voor ons enorm zou uitlopen. 20 minuten extra tijd om ons mentaal voor te bereiden en zo veel mogelijk toeschouwers naar de Belt te laten komen. Dit lukte aardig want de tribune stond aan onze kant goed vol.

Na het lange wachten kon de wedstrijd dan eindelijk beginnen. De opstelling was in de aanval Ricardo, Laurens, Daphne en Emmy. Voor de verdediging was het Sivar, Wessel, Tjalke en Sara.

Na het fluitsignaal ging de bal vlot rond en stond de rebound er snel. Na even dubbelen tussen Laurens en Emmy, besloot Emmy de bal omhoog te gooien. Na een seconde of 30 zat de eerste bal voor ons er dus al in. Verdedigend wisten ze het goed dicht te houden en kreeg Tjoba niet veel kansen. Hierdoor kon Laurens er in de aanval de tweede bal voor ons ingooien. De derde was na het wisselen van vakken voor Wessel. Helaas kon het verdedigende vak het niet voor altijd dicht houden en vloog de eerste bal van Tjoba er in. Na steeds om en om te scoren wist Tjoba het bij de rust toch gelijk te trekken en was de stand 7-7.

Laurens 2, Emmy 2, Wessel 1, Sara 1 en Ricardo 1.

Na even bijtanken en een peptalk van de coaches gingen we er in de tweede helft weer vol goede moed tegen aan. Die moed strafte Tjoba keihard af door na 2 minuten er een bal in te gooien waardoor ze dus voor stonden. Rosalie wist er vlak achteraan ook een bal in te gooien waardoor we nek aan nek gingen. Daarna sloeg de vermoeidheid bij Atlas in en gingen we ballen gooien die niet aankwamen of onderschept werden. Stomme foutjes die ons tot een achterstand van 8-10 bracht. Sivar wist nog een beetje hoop te brengen door de 9-10 te maken, maar Tjoba was goed op schot en maakte de ene naar de andere. De hoofdjes van Atlas betrokken een beetje en we wisten al hoe laat het was toen we met nog 9 minuten op de klok 9-15 achter stonden. Maar opgeven deden we natuurlijk niet. We spelen immers niet alleen voor de winst maar ook voor ons plezier. Emmy wist na meer dan 10 minuten er nog een bal in te gooien waardoor zij de 10-16 maakte. Kort hierna klonk het eindsignaal en was de wedstrijd helaas verloren…

Rosalie 1, Sivar 1 en Emmy 1.