Avanti 4 – Atlas 2 23-13

Op zaterdag 12 januari staat de eerste wedstrijd na het winterreces op het programma, het is Avanti 4 uit Pijnacker. Na een mooie rit van 1h en 45minuten komen wij aan in het mooie Pijnacker, helaas hebben we Niek (wissel bij 1), Shannon (wissel bij 1) en Rigt (ziek) achter moeten laten in Ritthem. Bij aankomst een kijkje mogen nemen in de mooie accomodatie van de ex- korfballeague club, waarbij ons de grote (ongeveer 400 stoeltjes) mooie sporthal meteen goed in de smaak viel.
Om 17.15 floot de scheidsrechter Dennis van Wijk in en konden we van start. In de aanval begonnen Michel, Jesse, Evy & Laura en in de verdediging Joris, Jeroen, Feline en Celine. De wedstrijd begon met veel strijd en energie waarbij het rendement niet erg hoog lag. Het mag wel gezegd worden dat Avanti een veel betere vang hadden, waardoor het schotspercentage ook lager mag liggen om dezelfde hoeveelheid goals te halen. Atlas probeerde alles eraan te doen om goede duidelijke aanvallen op te zetten, maar miste duidelijke communicatie waardoor veel aanvallen verloren gingen. Echter komt Atlas wel van een 4-1 achterstand terug tot 5-4 met goals van: Michel (2x) Jeroen & Jesse. Avanti toont dan toch zijn klasse en loopt de laatste paar minuten uit tot een ruststand van 7-4. Helaas lande Jeroen valk voor rust na een vangduel verkeerd en heeft hij hiermee zijn enkel geblesseerd, wij wensen hem veel sterkte en hopen hem snel weer zien rond te huppelen in de zaal.
Bij de start van de 2e helft, heeft Laurens het plekje van Jeroen opgevuld en dit doet hij toch best wel goed. Atlas blijft aan het begin nog enigzins aanklampen door te blijven strijden voor een klein kansje. Na een kwartier spelen, waarbij Avanti steeds makkelijker de verdediging van Atlas kapot speelt door veel ballen diagonaal over het veld te spelen, staat het 13-7 voor de thuisploeg. Het laatste kwartier zet Avanti hun goede spel door, met als grote verschil dat ze nu het shotpercentage drastisch verhogen. Hierdoor loopt Avanti in 10min gemakkelijk uit naar een voorsprong van 21-8. Het is nog 5 minuten op de klok en Atlas weet nog een aantal doelpunten te scoren, hierdoor wordt de stand voor Atlas iets dragelijker. De wedstrijd wordt afgesloten met een eindstand van 23-13 voor Avanti 4.
Na de wedstrijd hebben we onze trouwe wissels (Feline, Emmy & Laurens) uitgezwaaid om bij Atlas-3 wel de punten binnen te slepen, bedankt weer voor jullie toewijding.
De scores: Michel 4, Joris 3, Celine & Jesse 2, Jeroen & Laurens 1